Back to top
SPOED 015-2122040 - toets 1

<< Terug naar Home

Klachtenregeling

Heeft u een klacht?

Een goed contact met uw huisarts is heel belangrijk. Ziek zijn is al vervelend genoeg. Gelukkig zijn de meeste patiënten tevreden over hun huisarts. Maar misschien bent u over bepaalde zaken minder tevreden. Op deze pagina leest u wat u kunt doen met uw onvrede of klacht over een huisarts of een andere medewerker van de praktijk.

Wat kunt u doen met uw klacht?
1. De klacht bespreken met uw huisarts
Probeert u eerst het probleem met uw huisarts te bespreken. Dat kan ook als de klacht over een praktijkassistente gaat of waarnemer. Als de huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan hij of zij ook niet proberen de klacht op te lossen. Komt u er samen niet uit dan kunt u hierna lezen wat u vervolgens kunt doen.

2. De klacht schriftelijk indienen bij de praktijk
Als u er met de huisarts niet uit komt,  of u wilt hem of haar liever een brief sturen, dan kunt u een klacht schriftelijk indienen. U kunt een brief schrijven ter attentie van uw huisarts, of de praktijkhouder W. Hofstee-Kijser.  

Vervolgens wordt uw klacht in behandeling genomen, uiteraard vertrouwelijk. Uw klacht wordt – met uw toestemming – met betrokken medewerkers besproken. Op die manier kan de kwaliteit van de huisartsenzorg verbeterd worden. Er wordt vertelt hoe de klacht is afgehandeld, en welke eventuele verbeteringen er zijn doorgevoerd.

3. De klacht schriftelijk indienen bij een externe klachtencommissie
Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u een schriftelijke klacht indienen bij de onafhankelijke klachtencommissie in onze regio, waarbij de huisartsenpraktijk is aangesloten. Het is verstandig om ook in de brief te zetten wat u wilt bereiken: bijvoorbeeld een excuus van de huisarts. 

Huisartsenpraktijk Delfthof is aangesloten bij de klachtencommissie van WSD. U kunt uw brief sturen naar:

Afdeling klachtenregeling WSD
Klachtencommissie WSD
Stokdijkkade 21a
2671 GX Naaldwijk


Klachtenregeling drs. D. van Schaik

Huisarts D. van Schaik is zelfstandig aangesloten bij een klachtenfunctionaris en geschilleninstantie via SKGE. U kunt een klacht die op hem betrekking heeft: 

1. Bij voorkeur met hem zelf bespreken

2. De klacht schriftelijk indienen bij de praktijk
Dient u uw klacht liever schriftelijk in bij de praktijk? Volg dan stap 2 van onze algemene klachtenregeling, zoals hierboven beschreven.

3. Indien noodzakelijk/gewenst bij de SKGE indienen 
Komt u er samen niet uit, of bent u niet tevreden over de afhandeling van de klacht? Dan kunt u uw klacht schriftelijk indienen bij de SKGE. (Let op: dit geldt alleen voor drs. D. van Schaik) Het is belangrijk dat u een duidelijke omschrijving geeft wanneer en waar de gebeurtenis plaatsvond, over wie u een klacht heeft en waarom u niet tevreden bent. Vergeet niet uw naam, adres, woonplaats en telefoonnummer te vermelden.

U kunt uw klacht sturen naar:

SKGE
Postbus 8018
5601 KA  Eindhoven
Tel 088 0229100

Huisartsenpraktijk Delfthof is gevestigd in Voordijkshoorn, Delft
Kristalweg 27b, 2614 TR Delft